2018

Jag är positivt inställd till det nya året. Det känns som att det skulle kunna bli ett väldigt bra år med rätt mindset. För det är egentligen det allt handlar om. Jag vill lämna all negativitet och dåliga vanor bakom mig i 2017. Jag vill jobba för att 2018 ska bli mitt år måendemässigt, jobbmässigt och jag ska bara lägga energi på relationer som ger mig något. Jag är färdig med att ge, att inte få stöd vid tex dödsfall eller andra kriser. Livet är för kort för att slösa energi på människor som jag bara mår dåligt av, som bara ser problem i allt och som säger saker som jag blir ledsen av. Aldrig mer vill jag känna mig dumförklarad eller att jag kommer bli dömd när jag vill berätta något. Jag vill inte längre bli dömd för simpla handlingar. Jag vill umgås med människor som trots sina egna problem kan ha plats med andras åsikter, känslor och tankar. Jag vill omge mig med människor som lyfter, har nära till skratt och som har en positiv och nyfiken syn på livet trots att allt inte är perfekt. 

Och jag ska jobba stenhårt för att förbättra mig själv. Jag vill vara en optimal vän och flickvän och då måste jag börja med mig själv. Jag vill jobba på min självkänsla, mina tankebanor, jag vill inse mitt eget värde ännu mer än vad jag redan gjort. Det här är mitt liv och antagligen det enda liv jag kommer få. Jag har slösat bort tillräckligt med tid och energi på saker som absolut inte givit mig någonting. Jag vill bli duktigare på att sätta gränser och inte få dåligt samvete för att jag står upp för mig själv. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0