Det är så lätt att jämföra

Får ni också upp inlägg på Facebook från "Den här dagen"? Jag fick det idag och jag blev lite känslosam av det. För två år sedan hade jag vernissage på Konstra för min första fotoutställning med hockeyfotografier. Det var inget storstilat men det var en stor grej för mig att genomföra. För två år sedan mådde jag bättre psykiskt än vad jag gjort på länge. Jag jobbade extra för föreningen i mitt hjärta. En dröm hade gått i uppfyllelse. Det gick strålande bra med Brynäsjuniorer och jag trivdes med livet. På ett sätt är det en sorg att tänka tillbaka på den tiden för det är så otroligt annorlunda nu. Tiden förändras och jag med den, något jag verkligen behöver lära mig att acceptera. Jag är absolut ingen sämre människa idag, men det är lätt att jämföra olika perioder i livet. Jag har inte alls samma förutsättningar idag och skulle psykiskt aldrig klara av att ha så många bollar i luften. Kanske är det därför jag mår som jag gör just nu också. Det blev för mycket och det får jag sota för. 

Å andra sidan har jag det bättre på många andra plan idag. Jag känner mig själv bättre än någonsin, jag har lättare för att sätta gränser och jag gör till stor del enbart saker som jag mår bra av. Jag försöker att låta bli att utsätta mig själv för onödig stress. Jag har en relation som är finare än någonsin och jag har blivit en sån som ligger på soffan och läser en bok eller utövar yoga. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0